Please use this identifier to cite or link to this item: https://epiphanios.theo.ac.cy/handle/20.500.14286/26
Title: Τρίτη Ηλικία και Εθελοντισμός: Πλάνο Μάρκετινγκ για Φιλανθρωπική ΜΚΟ Βασισμένο στις Ψυχο-Κοινωνικές Ανάγκες Ηλικιωμένων Γυναικών
Authors: Σκορδή, Χριστίνα
Advisor(s): Σολομώντος – Κουντούρη, Όλγα
Κκάλη, Μύρια
Μπεζεβέγκης, Ηλίας
Commitee Member(s): Σολομώντος – Κουντούρη, Όλγα
Κκάλη, Μύρια
Μπεζεβέγκης, Ηλίας
Keywords: Τρίτη Ηλικία;Εθελοντισμός
Issue Date: Jan-2022
Publisher: Θεολογική Σχολή της Εκκλησίας της Κύπρου
Abstract: Με τη μακροζωία να εμφανίζεται στη σύγχρονη ανθρώπινη ιστορία, το φαινόμενο της γήρανσης αποτελεί μια από τις σημαντικότερες κοινωνικο-οικονομικές προκλήσεις των καιρών μας. Οι άνθρωποι στην τρίτη ηλικία παραμένουν ενεργοί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, συνεχίζουν τον επαγγελματικό τους βίο και συμμετέχουν σε κοινωνικές δραστηριότητες, κυρίως μετά τη συνταξιοδότηση. Μία από τις προοπτικές κατά την ηλικιακή αυτή περίοδο, συνυφασμένη με την ποιότητα ζωής των ηλικιωμένων, είναι η ενασχόλησή τους με τα κοινά. Σκοπός αυτής της έρευνας είναι η παρουσίαση ενός πλάνου μάρκετινγκ, το οποίο να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των εθελοντριών τρίτης ηλικίας του Φιλανθρωπικού Γυναικείου Σωματείου Ιδαλιάδες, της επαρχίας Λευκωσίας, στην Κύπρο. Το πλάνο μάρκετινγκ παράλληλα στοχεύει και στην προσέλκυση περισσότερων εθελοντριών, κάτι που θα επιτευχθεί με την προσαρμογή του στα αποτελέσματα της διερεύνησης των ψυχοκοινωνικών αναγκών της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας γυναικών. Για τη συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα, έτσι ώστε να απαντηθούν βασικά ερωτήματα που αφορούν στη διερεύνηση των αναγκών της τρίτης ηλικίας και τα οποία βασίστηκαν στις απόψεις των ιδρυτικών και πιο ενεργών μελών του Σωματείου (με Μέσο Όρο την ηλικία των 70 χρονών, Διακύμανση 28,1 και Τυπική Απόκλιση 5,3). Το πλάνο μάρκετινγκ που αναπτύχθηκε για το συγκεκριμένο Σωματείο, σχεδιάστηκε με βάση τα συμπεράσματα από τα πρωτογενή δεδομένα (πραγματοποίηση έρευνας), όπως και με δευτερογενή (ανάλυση SWOT), έτσι ώστε να εξετάσει με λεπτομέρεια το εσωτερικό του Σωματείου στην παρούσα φάση, να θέσει μελλοντικούς στόχους αλλά και να προτείνει δράσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν για την επίτευξη μιας πετυχημένης λειτουργίας του Σωματείου. Το πλάνο μάρκετινγκ που αναπτύχθηκε από τα συμπεράσματα της έρευνας, μπορεί να αξιοποιηθεί και από άλλους οργανισμούς. Τα αποτελέσματα της έρευνας βασίστηκαν στην ανάλυση τεσσάρων θεματικών, που αφορούσαν στην α) αντίληψη εαυτού και ρόλων, β) στην εξασφάλιση του ευ ζειν, γ) στις δραστηριότητες και την κοινωνικοποίηση και δ) στο τρίπτυχο κοινωνία-φιλανθρωπία-εθελοντισμός, σε συνάρτηση με το θεωρητικό πλαίσιο που αφορά σε γυναίκες τρίτης ηλικίας (και όπου ήταν εφικτό σε νέες ηλικιωμένες γυναίκες). Όπως αποδείχθηκε, η ενεργή συμμετοχή γυναικών τρίτης ηλικίας στα κοινά, συντείνει στην καλύτερη ποιότητα ζωής τους, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση ενός κοινωνικού δικτύου αλληλοϋποστήριξης και κοινωνικοποίησης. Παρόλα αυτά η κάλυψη αναγκών των ανθρώπων της τρίτης ηλικίας στο πλαίσιο της δια βίου ανάπτυξης, είναι επιτακτική, έτσι ώστε να μπορέσουν να συμβαδίσουν με τις συνεχόμενες εξελίξεις και απαιτήσεις της σημερινής εποχής.
Description: Μεταπτυχιακό στις Εφαρμογές Ψυχολογίας και Συμβουλευτικής στην Κοινότητα
URI: https://epiphanios.theo.ac.cy/jspui/handle/20.500.14286/26
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Christina Skordi_final_print.pdfΧριστίνα Σκορδή - Μεταπτυχιακή Εργασία5.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.